Care este legătura dintre gândirea critică și creativitate?

Procesul gândirii critice este unul care se bazează pe utilizarea cunoașterii pentru a efectua o analiză constructivă pe o listă de posibilități cu scopul de a elimina cele improbabile sau mai puțin probabile până când nu rămâne decât cea mai bună alegere dintre diferitele posibilități. Creativitatea este ceva care este inerent unui individ, adică curge din interior spre exterior în torenți, în funcție de nivelul de inspirație prin care individul îl poate suferi în orice moment. Ca atare, legătura dintre gândirea critică și creativitate este legată de capacitatea individului de a organiza diferitele idei creative care sunt generate în timpul procesului de creație până când individul este capabil să aleagă calea cea mai bună de urmat pentru a ajunge la un rezultat dorit. rezultat. Legătura comună dintre gândirea critică și creativitate este generarea de idei și selectarea căii cele mai probabile pentru a conduce la un produs final pe care individul spera să-l atingă.

Un exemplu de legătură dintre gândirea creativă și creativitate poate fi văzut în cazul unui pictor care primește o inspirație pentru a picta o scenă care se formează în mintea lui. În primul rând, pictorul va lua decizia cu privire la tipul de material pe care să-l folosească în înfățișarea scenei, inclusiv varietatea de pânză, cum ar fi hârtie, carton, pânză uleioasă sau o placă. Astfel de considerații includ, de asemenea, dacă să folosiți ulei sau alte forme de pictură, precum și dacă să faceți pictura mai tridimensională sau mai plată. Toate aceste considerații trec rapid prin mintea pictorului, chiar dacă inspirația îi curge prin minte, iar selecția finală este una care se bazează pe gândirea critică, chiar și până când rezultatul pe care pictorul spera este realizat.

Un alt exemplu al legăturii dintre gândirea critică și creativitate poate fi văzut și în alte eforturi creative, cum ar fi crearea unei piese de teatru sau a unui scenariu de film. Crearea diferitelor personaje, precum și alegerea numelor, locațiilor și cuvintelor personajelor necesită aplicarea gândirii critice pe lângă creativitate. Chiar și inventatorii care încearcă să dezvolte un nou produs sau care încearcă să îmbunătățească un nou produs prin dezvoltarea unei noi variante vor aplica, de asemenea, gândirea critică și creativitatea ca mijloc de a atinge acest scop.