Care este legătura dintre gândirea critică și scriere?

Există mai multe conexiuni între gândirea critică și scriere, inclusiv selecția conținutului, prezentarea informațiilor, editarea, evaluarea cititorului și stimularea gândirii și lucrărilor suplimentare. Adesea, scriitorii și cititorii nu sunt conștienți de aceste legături. Oamenii pot fi învățați care sunt aceste conexiuni și pot exersa gândirea critică în timp ce lucrează cu scrisul. Experții sunt de acord că gândirea critică în timp ce scrieți sau citiți de obicei nu vine de la sine și, prin urmare, este oarecum o abilitate dobândită.

Primul mod în care gândirea critică și scrierea se conectează este prin selectarea conținutului. Când o persoană trebuie să scrie ceva, trebuie să adune date, fie din memorie, fie prin cercetări suplimentare. El trebuie să decidă în timpul acestui proces ce informații sunt relevante pentru subiectul scris, folosind criterii specifice pentru a raționaliza ce să includă.

Chiar și atunci când o persoană știe că conținutul este relevant, el trebuie să decidă cum să prezinte informațiile. Aceasta presupune să ne gândim la ceea ce ar fi cel mai logic și mai clar. De asemenea, depășește cu mult regulile de bază de sintaxă, gramatică și organizare, totuși, ținând cont de o multitudine de constructe culturale care ar putea face ca ideile sau cuvintele unei persoane să apară altfel decât cele dorite. Scriitorii trebuie să fie conștienți de modul în care își rotesc lucrările și ce cuvinte aleg. Faptul că „cel mai bun” mod de a prezenta informațiile este subiectivă este ceea ce permite unui scriitor să fie distinct de altul, „voci” literare diferite fiind în esență dovezi ale diferitelor căi ale gândirii și scrisului critic.

Procesul de editare este un alt mod în care gândirea critică este legată de scris. În această perioadă de scris, o persoană trebuie să se gândească la ce date sunt cele mai importante, izolând cele mai importante elemente pentru a face tăieturi. Uneori, editarea creează nevoia de noi tranziții sau conexiuni, așa că scriitorul trebuie să facă brainstorming despre modalitățile de a face o secțiune să curgă cu ușurință în alta odată ce sunt făcute tăierile. Acest proces este imperativ pentru o scriere precisă și curată.

Gândirea critică și scrierea se conectează și prin evaluarea cititorului. Pe măsură ce o persoană citește, se bazează pe propriile cunoștințe și expertiză pentru a se asigura dacă ceea ce spune scriitorul are sens, chiar dacă ideile prezentate sunt oarecum fantastice. Dacă nu are sens, atunci scriitorul poate pierde credibilitatea față de cititor. Cititorii se pot gândi, de asemenea, la ceea ce a determinat scrierea să fie deosebit de persuasivă sau stimulatoare emoțional sau cognitiv. Cititorii folosesc gândirea critică pentru a face câteva predicții despre unde va merge scriitorul cu lucrarea, de asemenea.

Ultimul mod de legătură dintre scris și gândirea critică este prin stimularea gândirii creative suplimentare. Fiecare articol are multe idei, scene sau personaje mai mici pe care un scriitor se poate extinde. Odată ce o persoană a terminat o bucată de scris sau a terminat de citit, se poate gândi la căi suplimentare de urmat pe baza materialului original. În acest fel, scrierea artistică produce mai multă scriere artistică.