Ce este Peer Review?

Peer Review este un proces în care o publicație propusă este examinată de oameni experți în domeniul pe care îl privește publicația. Acești experți revizuiesc piesa pentru a căuta erori și probleme, determinând dacă piesa trebuie sau nu acceptată pentru publicare, acordă bani, premii și alte beneficii. Acest proces are loc cel mai frecvent în științe, unde evaluarea inter pares este o piatră de temelie, deși academicienii din domenii precum istoria își pot trece munca printr-un proces similar.

Acest proces este conceput pentru a detecta erori, defecte și probleme cu piesele pe care autorii lor le-au ratat. Presupune că toată lumea face greșeli, uneori fundamentale, și că beneficiul unei a doua perechi de ochi poate fi extrem de util. Evaluarea inter pares este, de asemenea, utilizată pentru a se asigura că piesele sunt conforme cu punctele de vedere și standardele general acceptate în comunitate, deși nu este utilizată pentru a detecta frauda, ​​plagiatul și alte acte de necinste din partea autorului, comisia de revizuire presupunând că intențiile autorului sunt onorabile.

În multe cazuri, evaluarea inter pares este anonimă, ceea ce înseamnă că atunci când o lucrare este trimisă, autorul nu are control asupra cine face parte din panelul de revizuire și nu i se dau numele persoanelor din panel. Uneori, identitatea autorului este ascunsă, de asemenea, pentru a evita părtinirea din partea panelului. Revizuirea deschisă, în care numele tuturor părților implicate sunt schimbate liber, a crescut în popularitate.

Publicațiile evaluate de colegi tind să fie privite ca fiind mai respectabile și mai credibile, atât pentru că au fost revizuite pentru erori, cât și pentru că trimiterea către evaluatori colegii sugerează că un autor salută cunoștințele și criticile din partea comunității. Multe reviste și publicații științifice acceptă numai piese care au fost revizuite de colegi, iar unele își mențin propriile evaluatori.

Defectul major al acestui sistem este că tinde să fie lent și poate întârzia publicarea luni sau ani, chiar și atunci când informațiile sunt de mare interes sau de o importanță critică. De asemenea, poate fi dificil să găsești recenzori calificați, în special pentru lucrări din domenii ezoterice, obscure sau interdisciplinare. Dacă o publicație este scrisă de un specialist de prim rang într-un domeniu foarte restrâns, de exemplu, poate fi greu să găsești pe cineva care ar fi potrivit pentru evaluarea de către colegi, să nu mai vorbim de un grup de cititori care să examineze și să discute piesa.

Când o trimitere este revizuită de colegi, există de obicei patru rezultate posibile. Prima și cea mai bună este o acceptare fără calificări, ceea ce înseamnă că piesa este considerată mai mult sau mai puțin perfectă. A doua este o acceptare cu avertismente, ceea ce înseamnă că autorul trebuie să facă revizuiri pentru ca piesa să fie acceptată. Urmează o respingere cu o încurajare de revizuire și retrimitere, sugerând că lucrarea are merite, dar piesa a fost prea greșită pentru a fi luată în considerare pentru publicare. În cele din urmă, o piesă poate fi pur și simplu respinsă cu comentarii.